Raceverslag Ladies run Zwolle 5 km

Vrijdag 2 november was het zo ver, ik zou de Ladies run in Zwolle lopen. Ik had al twee maanden geleden tegen mijzelf gezegd dat ik op deze avond mijn PR op de 5 km zou breken! Mijn doel? De 5 km onder de 30 minuten lopen.

De Ladies run.. Ik had mij aangemeld voor de 2,5 en 5 km. Echter, is de planning zo veranderd dat de starttijden van de 2,5 en de 5 km hetzelfde was, waardoor ik de 2,5 km niet meer kon rennen, helaas maar niet erg.

Ik zou de 5 km in mijn uppie lopen omdat ik normaal met Willem loop maar die is nu natuurlijk niet ‘toegestaan’, iets met te veel testosteron haha. Ik stond alleen tussen de menigte vrouwen en grote vriendinnen groepen en al snel spotte ik nog een ander eenzaam meisje. Na een leuk praatje gemaakt te hebben en samen de warming-up gedaan te hebben, scheidde onze wegen ons want zij zou de 2,5 km gaan lopen. Nadat ik gedag had gezegd en succes had gewenst kwam in Wendy tegen.

Wendy stond er net zoals ik eenzaam en verlaten bij. Zij zou ook de 5 km lopen en dat in een lekker tempo. Ik zei al snel dat zij mijn haasje kon zijn en of ze dat goed vond. Samen liepen wij de 5 km in een lekker tempo. De eerste kilometer ging erg traag omdat er zo veel deelnemers waren en we hier en daar moesten invoegen. Hierdoor dachten Wendy en ik al snel dat wij de 5 niet onder de 30 minuten konden rennen en besloten om te genieten van de run. Na één kilometer begon het lekker los te lopen.

Willem stond op het kruispunt te wachten om mij te motiveren en fotograferen. Wat was het fijn om iemand te hebben die je aan het supporten was, wat rent dat lekker! Na 15 minuten hadden wij al 2,5 km gehad en ik dacht: hé, die 5 km onder de 30 gaat hem toch nog worden! We gingen de laatste ronde in en ik bleef op mijn tempo lopen, in de 5 min! Wat voelde dat goed.

Ik kon Wendy nog steeds bijhouden en we hebben het erg gezellig gehad. De laatste 700 meter had ik het er wat moeilijker mee en bleef ik 20 meter achter Wendy hangen. Uit de verte hoorde ik nog ‘Kom op nog een klein stukje!’ En dat was fijn, wetend dat je niet alleen loopt. De laatste 100 meter voor de finish was Willem er ook nog om mij aan te moedigen en ik vloog over de finish heen! Wat was mijn tijd geworden?

Op het bord stond 32.30 maar dat was incl. de start van de 2,5 km. Mijn horloge zij 28.28. 28.28!! Dat kan niet kloppen?! Ik wachtte maar even af op de officiële tijd en jawel hoor, ik heb de 5 km gelopen binnen 28.23 minuten! Wat was dit een gave avond! Op naar de 7Heuvelennacht!

Plaats een reactie

Blog op WordPress.com.

Omhoog ↑

Ontwerp een vergelijkbare site met WordPress.com
Aan de slag